Kreative dage i selskab med Dorthe og hendes hjælpere

10/31/2011

Kreative dage i selskab med Dorthe og hendes hjælpere

Lørdag havde jeg en skøn dag på Modestoffers stand på messen i Fredericia.
Jeg havde aldrig mødt Dorthe, men følte mig straks i godt selskab. Det er dejligt at møde et menneske, som man føler sig godt tilpas sammen med. Jeg har tidligere mødt personer, som jeg heller ikke på forhånd kendte, men som jeg hurtigt følte at være på bølgelængde med.
Jeg tror, det handler om at være åben og positv og på den måde vise at man også vil andre.

Det var superdejligt at møde så mange glade kreative mennesker og jeg er dybt taknemlig for, at der ligefrem var nogle, der kom for at hilse personligt på mig.

Billedet er lånt af Lis, der har bloggen "Med på pindene"
Desværre havde jeg ikke så megen tid til selv at se de forskellige stande. Jeg kunne selvfølgelig blot have holdt en lille pause, men jeg ville så nødig gå glip af alt det spændende, der skete på Modestoffers stand.


Men lidt nyt kom der dog med hjem. Bl.a. Modestoffers Samakand, som jeg skal bruge til at eksperimentere med til et forårstørklæde. Jeg fik nogle af farverne med hjem lørdag, men Dorthe får flere farver på et senere tidspunkt, så skal jeg måske have supplereret udvalget.


Modestoffers Samakand

Jeg fik også et lækkert bundt Super Kid Mohair blandet med silke. Det skal bruges til at lave nye, forhåbentlig spændende projekter med for Canard.
Garnet fik jeg hos Dansk Mohair v. Kirsten Toft. Hun har rigtig mange flotte modeller, strikket i det lækreste garn.


72% Super Kid Mohair og 25% Mulberry Silk

Der blev også plads til en par bøger i min taske. Nemlig "Magiske måneder" skrevet af Helle Schjønning.

Magiske måneder af Helle Schjønning
En rigtig flot og inspirerende bog, der beskriver aktiviteter, der passer til de enkelte måneder. Der er mange kreative ideer i bogen, ligesom der også er mange lækre opskrifter, som helt sikkert skal afprøves.
Sløjdlæreren så straks gode ideer, som han sikkert skal have prøvet, og hvem ved måske skal der produceres foderautomater i sløjdlokalet denne vinter.

Foderautomat fra bogen Magiske måneder af Helle Schjønning
Helle var endda så sød at skrive en lille hilsen i bogen, ligesom hendes mand (Thomas Uhrskov). Jeg fik også at vide at vi har valgt det rigtige sted til familiens første fælles skiferie.

Jeg var med i slutspurten i en konkurrence om Charlotte Kaae's helt fantastiske strikkebog. Desværre var det en anden, der løb af med sejren, så jeg måtte i "pottemånen", hvilket jeg gerne gjorde for at få en så lækker og inspirerende bog med hjem med en personlig hilsen i, skrevet af Charlotte.
Min ældste datter har allerede udset sig en Dhaniya, men desværre har jeg selv så travlt med egne projekter, at hun nok er nødt til at plage sin dygtige mormor for at få hende til at strikket tørklædet til sig.

Krydret strik af Charlotte Kaae
Alt i alt havde jeg en fantastisk lørdag i det allerbedste selskab, så endnu engang tusind tak til dig Dorthe for at invitere mig til Fredericia.

Jeg beklager det lange indlæg, men sådan må det være, når der er mange oplevelser at berette om.


8 kommentarer:

Klokken 31. oktober 2011 kl. 04.37 , Blogger Kirsten Amstrup sagde ...

Det er dejligt med et langt indlæg, der formidler begejstring over både fibre og social kontakt. Du er flot i en flot Karla. Og farverne til det kommende forårstørklæde er flotte. God arbejdslyst med det.

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 04.49 , Blogger Dorthe sagde ...

Hejsa Søde.
Tak for dine ord ( rødmer ) det var bare så skønt at være sammen med dig, jeg glæder mig allerede til næste år - HUSK VORES DATE - håber vi kan ses en anden dag.
mange knus fra Dorthe

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 06.28 , Blogger Mette Glerup sagde ...

Og så kom du alligevel i kjolen :o). Den ser flot ud!
Jeg var også en tur nede og hilse på Dorthe søndag - rigtig fin messe :o).

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 08.29 , Blogger Strikkefuglen sagde ...

Hej Ellen
Det var super dejlig ,at hilse på dig og ,at se Karla IRL, Den er SÅÅÅ flot og den er jo klar til at komme på pindene :-)
Majbritt

 
Klokken 31. oktober 2011 kl. 17.13 , Blogger Lea sagde ...

Det var SÅ hyggeligt at hilse på dig i lørdags!!

Og hvor så du godt ud i din Karla - skøn detalje med en tredie farve strikket med en enkelt gang - den ide napper jeg nok til min Karla nummer to eller tre (åh, ja, jeg har jo vilde planer om mange Karlaer i forskellige farvekombinationer.....ved dog godt at jeg nok ikke får strikket lige så mange som jeg drømmer om).

Glæder mig til at se alle de skønne ting, jeg er sikker på, kommer fra dig fremover!!

 
Klokken 1. november 2011 kl. 06.57 , Blogger Uldbegavet sagde ...

Det var en stor fornøjelse at møde dig "in real life" Jeg er vild med dine designs. Du er bare supergod til at lave opskrifter.

 
Klokken 3. november 2011 kl. 14.13 , Blogger Lavendel sagde ...

Hej - velkommen til Blogland, ser først din blog nu, har været udenlands et stykke tid. Flotte ting, du laver!!

 
Klokken 27. november 2011 kl. 14.08 , Blogger Rikke Dalmose sagde ...

Hej Ellen.
Jeg sendte en besked på facebook for at sige tusinde tak for dit søde brev, men jeg har tænkt lidt over du ikke har svaret, men jeg kan se på billedet, at jeg har sendt til en anden Ellen Holm;-).

Hvor om alting er, så er jeg mere end taknemmelig for dine fede opskrifter, jeg er meget vild med den med striber. Jeg elsker striber;-)
Jeg håber, jeg i det nye år for tid til et lidt større projekt. Så skal der strikkes striber.
Jeg vil ønske dig en velsignet jul og håber at dine ønsker går i opfyldelse.

Mange knus Rikke

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start