Hjelholts Uldspinderi

1/26/2012

Hjelholts Uldspinderi

For nogen tid siden designede jeg en tunika for Hjelholts Uldspinderi. Denne tunika er nu fotografereret og opskriften er skrevet. Inden længe skulle den gerne være hos forhandlerne.



I går modtog jeg mere garn fra Hjeltholts Uldspinderi og skal i dag starte på en kjole. Kjolen skal strikkes oppefra og ned med et glatstrikket bærestykke, herefter kommer der en bort med hulmønster. Nederdelen er også strikket med hulmønster, hvori udtagningerne er gemt, således nederdelen får vidde hele vejen ned.



Garnet er pelsuld, som er et lækkert garn at strikke med, og det har netop det "bid" som jeg synes uldgarn skal have. Selvom garnet har "bid" er det blødt og lækkert, samtidig med at det holder sig rigtig pænt i brug.


Jeg har forsøgt at fotografere farven, der er turkis, men på mine billeder er farven blå, så I må undvære foto, og blot nøjes med et billede af strikkenprøven i en anden farve.

13 kommentarer:

Klokken 26. januar 2012 kl. 01.00 , Blogger Githa sagde ...

Hvor er den tunika bare flot Ellen.

Glæder mig til at se dit næste projekt for Hjelholt :-)

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 01.13 , Blogger Unknown sagde ...

Tunikaen med snoninger ser godt nok skøn ud. Den bliver straks tilføjet todo listen :))
Det nye projekt ser bestemt også spændende ud.

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 01.28 , Blogger Frujensensunikum sagde ...

Endnu en skøn model fra din side, den skal sikkert på pindene her hos mig.

kh Jane

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 01.47 , Blogger Pia sagde ...

Din tunika er utrolig flot. Kjole projektet ser spændende ud. Glæder mig til at se mere af den.

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 02.00 , Blogger Keramikeren sagde ...

Uh, hvor fint. Glæder mig til at se det næste, det lyder også rigtig godt..............

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 02.27 , Blogger Lisbeth sagde ...

Flotte ting du laver. Den tunika er kommet på to-do listen allerede. Glæder mit til at se kjolen. Strikkeprøven ser flot ud ihvertfald.

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 03.13 , Blogger Kirsten Amstrup sagde ...

Den første tunika er smadderflot - jeg ville strikke den med det samme, hvis jeg havde figur til den.
Kjolen ser ud til at være værd at vente på - men du må da godt arbejde lidt hurtigt :-)

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 05.59 , Blogger dqpage sagde ...

Wow siger jeg bare :)
Mvh Mona

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 06.40 , Blogger Birthe sagde ...

Den ser spændende ud kjolen , den tyder på at komme på min liste :-)

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 06.55 , Blogger Uldbegavet sagde ...

Skøn, skøn tunika, det er straks sat på to-do listen.
Kjolen du beskriver lokker allerede, og ender garanteret også på to-do listen, som efterhånden er endeløs.

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 09.47 , Blogger Hygge-Strik sagde ...

Meget smart kjole du har designet, hvad størrelse er den model du har strikket? Den falder så flot.

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 10.05 , Blogger Ellen Holm sagde ...

Tusind tak for alle jeres søde kommentarer. De betyder rigtig meget for mig.
Selv er jeg ikke så flink til at kommentere, men jeg følger med i alle de spændende strikkeprojekter, der er på pindende i blogland.
Modellen er strikket i størrelse S, og jeg er sikker på, at den også vil klæde dig, Kirsten. Du har en flot figur, og jeg er stolt af, at du har valgt Karla til årets kjole.

 
Klokken 26. januar 2012 kl. 13.50 , Blogger Lis sagde ...

Kjolen glæder jeg mig rigtig meget til at se. Din prøvestrik ser rigtig spændende ud.

Tunikaen er også bare flot, men sidste sommer strikkede jeg en bluse med snoninger, så jeg skal IKKE lige igang med dem foreløbig. Var sikker på jeg aldrig blev færdig med den :)

Kh. Lis

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start